tisdag, oktober 03, 2006

ny mössa

lillen fick en till mössa. den här är virkad i lite kraftigare ullgarn och han borde inte kunna dra ut den till dubbel storlek som han gjorde med den stickade randiga - den kan jag ha nu ;) Kanske kan vara bra att ha under cykelhjälmen :) Garnet är melerat men för att den skulle bli så stor som jag ville la jag till en rand brunt (plus i tofsen) och som knytband. Han vill inte ha mössa nu så knytband är ett måste. Undrar vad ungen ska ha för kläder hela hösten/vintern - idag tog han sitt första lervattendopp! Urgulligt och pappan höll på att dåna medan jag lovade att tvätta för hand. Min nya benvita bomullsjumper hoppas jag går att sanera i tvätten. Det gick inte att låta bli, han tyckte det var sååå kul. Nästa gång har jag lovat dyrt och heligt att plocka bort honom.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails