lördag, januari 02, 2010

nyfiken gul II



Idag fick jag färdigt plagg två. Det blev en klänning i grön velour fodrad med mönstrad viscose. Jo nu säger jag det - fy tusan för velour! Det ser så fint ut men jag tycker det är så svårt att sy i. Jag har en gammal symaskin (en underbar Gritzner) kanske beror det hela på det. Nu ska jag fundera på vad plagg tre ska bli..

mönster: kommer från Gynthers Sy till barnen och det är byxmönstret som jag ritat om till hängselklänning (finns bara till 1-åringar inte mindre barn).

gillar: kombinationen grön velour och svartvitt foder (elefanter från Stoff och stil)

ogillar: sy i velour!! har inte gått i sy-i-velour-skolan..

4 kommentarer:

ele sa...

sy i vellour är inte min grej heller, aldeles för strechigt! Undrar om det finns något knep. Mamma har sytt flera byxor till dottern, och hade väl inte gjort det om hon tyckte det var jobbigt...

tina.t sa...

kanske kan din mamma hålla kurs i sy-i-velour kanske :) jag vill gärna gå en sån..

Strumpetossa sa...

Vad fina de blev! :)

Hoppas ni hade en supermysig jul och nyår och att ni alla mår väl.

Vi håller på att försöka hämta oss från all stress de senaste veckorna och från förkylningar som inte vill ge med sig men vi får försöka hitta på något snart!

Kram kram.

tina.t sa...

Detsamma Strumpetossa :) hoppas ni återhämtar er! Vi får ses och kanske tossa ihop storbarnen för lite lek snart!

Related Posts with Thumbnails