måndag, maj 12, 2008

kortbyxor och knappar


dags att sy kortbyxor till lilleman. jag hittade ett jättefint Burda-mönster som är för nybörjare. tyget är från Åhlens inredningstyger. precis som tidigare. tycker det vore cool till en kille. i en bok från bibblan Nya barnkläder (strl 62 - 104) av Elsebeth Gyhnter finns mönster på solhatt. tror jag ska försöka mig på det också. idag har jag ritat av mönstret till shotsen. imorgon ska jag klippa.
jag ska göra knappar av bullisen (den lilla hunden där uppe i bannern). har gjort en tryckomgång men blev inte nöjd då trycket både blev ojämnt och blödde. gick tillbaka till map idag och fick finfin hjälp och fick gratis med mig Galerie Art Gloss 115 g med mig hem. tyvärr gick detta åt pipan, trycket blödde ännu mer. undrar om det är för att skrivaren är ny. nu har mannen letat fram ett papper av samma märke som skrivaren som jag hoppas ska funka bra. dock är det väntetid innan de får in det i butik...

2 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Det ska bli spännande att se slutresultatet. Jag har också det tyget hemma, men vet inte riktigt vad det kommer att bli av det :)

tina.t sa...

vad kul! åh jag behöver lite mer tid så jag kan sy de små kortbyxorna. har bara klippt ut mönstret än så länge.

Related Posts with Thumbnails