onsdag, juni 11, 2008

dekorera matplatsen



köket behövde piffas upp lite. nyponet är eget foto från Botaniska trädgården. ikea-ramar och hobby-lack fixar ju det mesta snabbt och billigt. för att få lite stuns på den målade ytan bytte jag färg - d v s den ena ramen fick den andras som lite highlight. klicka på bilden så syns effekten bättre. lite lim som jag droppade orange rocaillepärlor i för extra effekt. den vackra växten är inköpt hos den trevliga lokala blomsterhandlaren. tittar man nära bildar bladen rosenmönster. den kanske överlever en sån som mig - som gillar växter men inte har så bra kolla på det där med vattning.
vill du ha nåt nytt på väggen utan som nån annan pysslat? kolla in nya och fina signerat.se!

2 kommentarer:

Alexandra Hedberg sa...

kanske detta är ett projekt för dig?
http://blog.piajanebijkerk.com/WordPress/artist-studio/

maxell sa...

Ah det måste jag prova. Att dubbelmåla ramarna! Jag gör ju rätt ofta så på papper så steget är inte långt att ta. :)

Related Posts with Thumbnails