torsdag, april 24, 2008

vårfin cykelmössa





klicka gärna på bilden för att se detaljerna bättre

det är fortfarande lite kyligt om mornarna och jag behöver en tunn mössa att ha under hjälmen när jag cyklar till jobbet. i gömmorna hittade jag det tunna silkiga jersey-tyget. gillar äpplen just nu så det blev applikationen. klippt bitarna på fri hand och sicksackat fast dem. skaft, kärnor och fnaset längst ner (vad det nu heter) är broderat. känner mig lite vårrusig av detta pyssel. imorn ska mössan på!

ps missa inte vårutmaningen i handarbete på pyssel.net! ds

2 kommentarer:

Nina sa...

Så fin! Önskar jag kunde få se den på ditt huvud och dig svuscha förbi på din nya cykel...men det är en bit att cykla till Köpenhamn.. :)

á Yeliqa sa...

Det är så härligt med alla vårmössor nu. Kul ide med applikationen:)

Related Posts with Thumbnails